První bobřík - výroba másla - splněn!

Dlouho předlouho pohrávala jsem si s myšlenkou sdílení svých kuchyňských hrátek. Třeba se někdo nechá inspirovat, jako já u jiných slintacích foodblogů. Jen jsem stále netušila, jak začít.
...a jelikož se poslední dobou neustále handrkují doktoři s kuchaři, zda-li používat máslo či oleje, nedejbože margarín, brouzdala jsem si tak kyberprostorem .....a hle!




Našla jsem na webu Florentýny na pohled ale ouplně nýčko jednoduchý recept na výrobu másla. A bez máselnice! To by bylo, abych to nezvládla. Vypadá to, že nejtěžší bude sehnat vhodnou smetanu. Jdu na to!






- je třeba koupit dvě krabičkové smetany ke šlehání, jsou pouze pasterizované, prý tam nesmí být stabilizátory a v těch kelímkoidních je karagenan /aby nejspíš déle vydržely
- nalila jsem je do nádoby, co mám k tyčovému mixéru (příště použiju hrnec - tohle bylo moc úzké) a pak jsem málem zavařila motor
- pak už jen scedit, podmáslí vypít nebo uschovat do právě bublající dýňové polévky, máslo buď nacpat do formičky nebo zatočit do folie a hup do ledničky vychladit

Ráno jsem si máslo namazala na kousek celozrnného žitného chleba, s mrkvovou pomazánkou (brzy bude domácí, bo máme vélkou spotřebu) a vykvetlou bazalkou. Mňam!

S fotoaparátem se teprve seznamuji, tak prosím držte palce, třeba si padnem do oka, ale musím říct, že mi ty clony a blesky a dlouhý a široký a bystrozraký sklo v hlavě dělají guláš!

Toto fotil v noci při houby světle pan F.:
- rolování
















- a tady už je máslové ťuťuňuňu před uložením ke spánku

Žádné komentáře:

Okomentovat