Cibulové celozrnné bagetky

Složení: mouka celozrnná pšeničná (nebo špaldová), droždí, voda, sůl, cibule, rozmarýn, máslo s mašlovačkou, lenost (či nedostatek času), trouba.

Základní postup je stejný jako u foccacii, tentokrát jsem ji dělala pouze z celozrnné mouky. Ráno než jsem vyrazila do světa, rozkvedlala jsem v 400 ml půlku kostky droždí a přisypávala mouku, dokud to nebylo homogenní! 

Mísu jsem ubytovala pod utěrku k topení a šla si po svých. Odpoledne jsem se vrátila, těsto vyklopila, přisypala tak čajovou lžičku soli a vedle si usmažila pomalu dvě střední cibule, ke kterým jsem nandala vrchovatě rozmarýnu. Cibuli je třeba nechat vychladnout a pak zapracovat do těsta, pak už jen dělat bochánky, bagetky, co hrdlo ráčí, poskládat na plech a nechat ještě kynout. Zvětšily se tak, že jsem měla obavy, abych je od sebe potom oddělila, ale proto jsem je před pečením omašlovala máslem a kromě krásné vůně se neslepily. Peču, dokud nejsem spokojená.. na max plynová trouba něco kolem 15-20 minut...ale víte co, není houska jako houska. Prostě to chce okukovat! Nechte vychladnout na mřížce, namáčejte do olivového oleje, s kouskem dobrého sýra a poslouchejte chvály od drahé polovičky. Berte tiché mlaskání jako chválu též!

Žádné komentáře:

Okomentovat