Dýně s lilkem na chleba!

Možná Vás taky někdy na nákupu napadlo, jakou máte spotřebu pomazánek. My obrovskou, proto mne napadlo skamarádit pár surovin a udělat si doma svojí. Nepočítala jsem, ale určitě vyjde levněji a víte, že je čerstvá a hlavně delikátní! Dlouho jsme neměli lilek a přitom z něj lidé dělají předkrmy, pasty, a podobné věci po celém světě. Tady třeba Mrs. Wiki a slečna Wiki...a už vím co bude z lilku příště!

A protože jsem tu měla ještě kousek dýně, upekla jsem je v troubě spolu (na maximum), položené na hrubé soli, potřené olejem, lilek propíchán (chtěla jsem vidličkou, ale bylo pro mne překvapením, že žádná u nás není ostrá!!). Záměrem bylo udělat pomazánky trochu více do zásoby, za tím účelem můžete použít ideálně nějaké luštěniny. Bílé, červené či strakaté fazole, nebo cizrnu, která by jistě udělala nádech hummusu. Já tu mám z nějakého nevysvětlitelného důvodu hromady sójových bobů. Opravdu nechápu, kde se tu vzaly, bo já je nekupovala, takže letěly do papiňáku - mého tak oblíbeného kuchyňského náčiní. Když jsou všechny ingredience měkké, odstraníme ze zeleniny slupku, přihodíme k luštěnině a mixujeme. Na dochucení je skvělý olivový olej, já dala i trochu avokádového, citronová šťáva - té hodně, sůl, čerstvý pepř a medvědí česnek (nebo utřený stroužek se solí) nebo jiná zelená bylinka. Můžete přidat i chilli, ale to já mám doma skoro pod zámkem. Záleží jaké to chcete mít vy, ale tuhle velejednoduchou kombinaci doporučuji všemi deseti.

1 komentář:

  1. MNaaaam, to by som hned ochutnala! Aj ja mam rada zeleninu, takze sa pripajam k sledovatelom a tesim sa na inspiracie:-))

    OdpovědětVymazat